زیگولی    zigooli

زیگولی zigooli

بلوتوث و ایمیل بازی
زیگولی    zigooli

زیگولی zigooli

بلوتوث و ایمیل بازی

بهترین دین کدام است؟؟؟


مکالمه‌اى بین لئوناردو باف و دالایى‌لاما
لئوناردو باف یک پژوشگر دینى معروف در برزیل است. متن زیر، نوشته اوست
در میزگردى که درباره «دین و آزادى» برپا شده بود و دالایى‌لاما هم در آن حضور داشت، من با کنجکاوى، و البته کمى بدجنسى، از او پرسیدم: عالى جناب، بهترین دین کدام است؟
...خودم فکر کردم که او لابد خواهد گفت: «بودایى» یا «ادیان شرقى که خیلى قدیمى‌تر از مسیحیت هستند.»
دالایى‌لاما کمى درنگ کرد، لبخندى زد و به چشمان من خیره شد ... و آنگاه گفت:
«بهترین دین، آن است که از شما آدم بهترى بسازد.»
من که از چنین پاسخ خردمندانه‌اى شرمنده شده بودم، پرسیدم:
آنچه مرا انسان بهترى مى‌سازد چیست؟
او پاسخ داد:
«هر چیز که شما را دل‌رحم‌تر، فهمیده‌تر، مستقل‌تر، بى‌طرف‌تر، بامحبت‌تر، انسان دوست‌تر، با مسئولیت‌تر و اخلاقى‌تر سازد. دینى که این کار را براى شما بکند، بهترین دین است»

من لحظه‌اى ساکت ماندم و به حرف‌هاى خردمندانة او اندیشیدم. به نظر من پیامى که در پشت حرف‌هاى او قرار دارد چنین است:
دوست من! این که تو به چه دینى اعتقاد دارى و یا این که اصلاً به هیچ دینى اعتقاد ندارى، براى من اهمیت ندارد. آنچه براى من اهمیت دارد، رفتار تو در خانه، در خانواده، در محل کار، در جامعه و در کلّ جهان است.
به یاد داشته باش، عالم هستى بازتاب اعمال و افکار ماست.
«هیچ دینى بالاتر از حقیقت وجود ندارد.»
نظرات 9 + ارسال نظر
حسن شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:12 ق.ظ http://shahidkabiriqom.blogfa.com

درحدیث قدسی امده است:به بندگانم بگوئید به لباس دشمنانم درنیایند وخودراشبیه دشمنان من نکنند که دراین صورت انها هم دشمنان من خواهند بود

علی جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:12 ب.ظ

مطلب زیبایی بود ولی خوب نباید فراموش کرد که اگر به معادی اعتقا داریم باید به کامل ترین و جامع ترین دین خدا اعتقاد داشته باشیم ... و اینکه اگر مشکلی در جامعه ما است در عمل نکردن به همان دین جامع است با همان خصوصیاتی که گفتید دارا است ... اگر حقیقت دین ها از انحراف پالایش شوند همگی ما را به یک چیز که همان ذات الله است هدایت خواهند کرد و لاغیر ... و این همه تشتت از کم ایمانی ما است ...

یزدیان جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:58 ق.ظ http://mosafer1356.blogfa.com

سلام خوبید .
وبتون عالیه و در عین حال که جذابه ، تا حدودی آموزنده هستن
اگر قابل بدونی میشه رمز ویژه رو داشته باشم
با تشکر

ایمیل بزن

محیا چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:02 ق.ظ http://mahyafana.blogfa.com

سلاااااام.
من میخوام شما رمز. مطلب ویژه هارو به من بدین ولی من ایمیل ندارم.
میشه به وبم بفرستین؟

این کار امکانپذیر نیست اگر شما ایمیل ندارید چگونه وبلاگ ساخته اید؟

♣ پسر پرنده ♣ شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:16 ق.ظ

سلام داش محسن عزیز شرمنده وقت نکردم مطالبت رو بخونم
ولی اینو خوندم باید بگم که بخدا قسم حرف منو زده دالایی لاما
حرفی که هیچ وقت جرات گفتنش رو تو جایی مثل چت نداشتم
چون ما ایرانی ها فکر کاملا بسته ای داریم
لذت بردم اینجا این نوع فکر رو دیدم
مــــــــــــــــــــــــــــــــــرســــــــــــــــــی
ارزو میکنم کاش این اعتقاد خودت هم باشه
فــــــــــــــــدات

m&m جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام واقعا مطلب قشنگ بود و وقتی خوندمش دیدم

راست میگید تو جامعه الان بخاطر ادیان مختلف هرج ومرج

شده و هر کسی خودشو سرتر از اون یکی میدونه و قبول

نداره که انسان باید خودشو پیدا کنه نه این که با دینش

برتری از خود نشون بده اما چه میشه کرد طرز فکر مردم

پایین رفته.

اما این مطلب شما به ما میفهمونه که هر دینی

داشته باشیم مهم نیست اصل انسانیت و فقط انسانیت

ممنون از مطلبتون .

محمد جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:52 ق.ظ

سلام
میشه رمز مطالب ویژه رو برای منم بفرستی؟
ممنون عزیز

به زیگولی ایمیل بزن

chic.off پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ب.ظ http://shabesorme.blogfa.com

salam matne ghashabgi bud ..
mishe ramze ton ro lotf konin :)
ba tashakor az shuma

کوثر پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام ببخشید می تونم رمز ویزه تون رو داشته باشم ایمیل رو هم نوشتم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد